شبکه اجتماعی دارومارو

شبکه اجتماعی دارومارو پل ارتباطی مردم و فعالان حوزه طب سنتی و فرآورده های طبیعی

شبکه اجتماعی دارومارو

شبکه اجتماعی دارومارو پل ارتباطی مردم و فعالان حوزه طب سنتی و فرآورده های طبیعی

شکستگی سراستخوان ران

شکستگی سراستخوان ران (فمور)


شکستگی سر استخوان فمور یا ران شکستگی نادری است. شایعتر از آنشکستگی گردن استخوان ران است که در بسیاری موارد ممکن است به غلط شکستگی سر استخوان ران گفته شود.

سر استخوان ران یک برجستگی مدور و گرد و کروی شکل است که در بالاترین قسمت استخوان ران  قرار گرفته است. سر استخوان ران در درون حفره استابولوم  قرار گرفته و این دو با هم مفصل ران را تشکیل میدهند. در پایین سر، گردن استخوان ران قرار دارد. سر استخوان ران با واسطه گردن به تنه استخوان ران متصل میشود. شکستگی های قسمت بالایی استخوان ران در بسیاری اوقات در ناحیه گردن استخوان هستند.

این شکستگی ها موجب میشوند سر استخوان ران از تنه آن جدا شود. شاید به همین علت ممکن است عده ای آن را شکستگی سر استخوان تصور کنند ولی نام شکستگی معمولا بر اساس محلی است که شکستگی در آنایجاد میشود که در این مورد گردن استخوان ران است.

شکستگی گردن استخوان فمور یا ران در غالب موارد بدون عمل جراحی بهبود نمیابد. استراحت روش مناسبی برای درمان این شکستگی ها نیست. متاسفانه شکستگی گردن استخوان ممکن است حتی با عمل جراحیهم به راحتی جوش نخورد. درمان نامناسب این شکستگی وجوش نخوردن  آن موجب میشود درد بیمار در ناحیه لگن باقی مانده و پا دچار کوتاهی شود.

لنگش ناشی از کوتاهی، میتواند حرکت کردن فرد را بشدت تحت تاثیر قرار داده و ممکن است بیمار توانایی راه رفتن خود را برای همیشه از دست بدهد.

پس در هر شکستگی در ناحیه گردن استخوان ران توصیه میشود بیمار به پزشکارتوپد مراجعه کرده و تحت درمان مناسب قرار گیرد.جوش خوردن  این شکستگی ها معمولا بدون عمل جراحی امکانپذیر نیست.

درمان شکستگی گردن استخوان ران در سنین بالا معمولا با عمل آرتوپلاستی  است. در این نوع از عمل جراحی سر و گردن استخوان ران خارج شده و با یک سر و گردن مصنوعی جایگزین میشود.


 توصیه های طب سنتی 

پرهیز شود از خوردن چیزهای تُرش، و خوردن چیزهای تند و تیز.


درمان:

 1ـهرروز بمقدار یک ماش یا عدس، مومیای اصل (عَرَقُ الجِبال) بخورد.

 2ـ هر روز 7 الی 14 عدد‌خرما را بهمراه 7 الی 14 عدد مغزخام بادام‌درختی‌شیرین بخورد (یعنی دوتا دوتا باهم جویده و خورده شوند) که سرعت به بهبودی می‌بخشد.

3ـ بعد از بهبودی و بازشدن محلّ شکستگی‌و ترک‌خوردگی توسّط دکتر، مومیا را در آبجوش ولرم حل کند و بصورت ملایم به محلّ شکستگی و ترک خوردگی، بمالد.

توجّه: پس‌از شکستگی، در ابتدا بایستی به شکسته‌بند ماهر یا به متخصّص ارتوپدی مراجعه کرد، تا بدرستی استخوان‌های شکسته جابیفتند و در یک راستا قرار بگیرند و سپس موارد بالا مصرف شود.






جهت کسب اطلاعات بیشتر واتصال به  شبکه اجتماعی دارومارو می توانید از طریق وب سایت

www.daroomaroo.com

یا از طریق شبکه های اجتماعی ما به آدرس های

پیج اینستاگرام:

Daroomaroo.company

کانال تلگرام:

t.me/daroomaroo

 دنبال کنید




نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.